måndag, april 09, 2007

tjugotre

Jag gör er säkert besvikna, men det är ungefär samma som förut. Lite äldre, säkert lite klokare, en tysk sjuttiotals-mustasch mindre (jag är för gammal för sånt trams nu, väl). Firade födelsedagen med pizza, bowling och pilsner, det var en bra dag. Runt elvatiden på kvällen kom det överraskande nog sisådär 30 glada människor med chokladtårta och skönsång. Större delen av tårtan applicerades dock i mitt ansikte, men jag var väldigt väldigt glad ändå.

Och alldeles nyss kom regnet. Det var sex månader sen jag såg det sist, och det var jättehärligt! Ett stort åskmoln passerade över oss och kylde ner oss flera grader. Ett skönt sommarregn, säkert grovt förorenat och mer syra än vatten, men ack så härligt.

Annars inte mycket nytt från subkontinenten. Här är jättevarmt och jag tänker köpa mig själv en födelsedagspresent imorgon.

7 kommentarer:

Nej sa...

äh du är liten, jag fyllar 25 om två månader =)

Anonym sa...

Du kan få vårat kalla väder av mig i födelsedagspresent, fast bara om du hämtar det själv.
Puss

Anonym sa...

Grattis grattis Johan!

Anonym sa...

Grattis Johan, jag har en stor present till dig här, som kan säga "hej kompis det är björnen..." GRATTIS!! du, förresten lite yra i lördags men du hade inte bokat resa, men kommer den 7:e? öh. förvirring! du är välkommen any how. puss o kram.

Anonym sa...

hej du johan. faan va kul att du hunnit bli 23 år, inte dåligt. och dess utom är du nu ett år äldre än mig..
köp dig nåt riktigt fint å glansigt vet ja.
puss å stort grattis!

Ellinor sa...

Grattis! Tur att du fick chokladtårta, tycker också du ska köpa något glansigt. Skönt också att höra att du aldrig kommer nöja dig, inte jag heller. Menade mer att man ska se det fina i varje dag eftersom man bara lever den en gång. Att passa på att se och njuta av allt som Australien och Indien har att ge och det låter som att du gör ett bra jobb där:)

Anonym sa...

hej kompis. skönt att vi är lika gamla igen. har varit ett par ensamma månader.