tisdag, april 03, 2007

Jag, en trafikdåre

Jag lyckades ta mej till jobbet per motorcykel idag också. Inte kunde väl jag ens i mina drömmar för ett halvår sedan tro att jag idag skulle sitta på en motorcykel och köra mellan oberäkneliga bilar och rikshaws med marginaler på en tum, göra omkörningar på vilken sida som helst där det finns lite utrymme, använda tutan på samma sätt som ni använder backspegeln och kryssa mellan filer, fotgängare, hål i gatan och gatuhundar.

Den här trafiken skrämde skiten ur mej när jag först kom hit, nu är jag en del av den. Det tar ett tag innan man begriper att det är ett organiserat kaos i det hela. Jag skulle inte vilja påstå att handlar om logik, utan snarare 'common sense' blandat med förståelse för medtrafikanterna. Rikshawförare undantagna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ojojoj
Mamma

Anonym sa...

Ja, du tar väl det lugnt, Johan. Eller såpass lugnt som du kan. Och använder väl hjälm?

;) puss

Anonym sa...

hmm... inte bra det låter som när det är vecka 9 här eller när alla normän kommer på besök!hihi ta det soft och av vänd hjälm ! kan man inte få se ett kort på den med?!kram