fredag, april 20, 2007

En liten lista med saker som har orsakad ett visst glädjerus hos mig idag.

  • Jag har krängt min motorcykel och har fått ledigt nästa vecka. Så på måndag blir det ut och bli ryggsäcksresenär igen, vet bara inte om jag ska ta mig norrut till bergsvandring bland tunn luft och getter eller söderut för avkoppling på långa sandstränder med hav och vågor. Egentligen ville jag nog hälsa på kameler i Rajasthans öken, men där var visst 44 grader varmt nu. Jag försöker undvika den typen av temperatur litegranna, i synnerhet när det handlar om en öken. Det lutar mot stränderna just nu.

  • Det är fredag. Det finns någon universell glädje i fredagar tror jag.

  • Snart kommer jag hem och äter ostmacka och dricker pripps blå.

  • Roskildefestivalen har släppt ett finfint program. Oj vad jag ska dansa till Arcade Fire, Klaxons, The Killers, Björk och LCD Soundsystem och massa annat i sommar!

  • Anders hemsida är färdig (näst intill i alla fall), och kan beskådas på www.fandango.tk.

Och hej mamma, jag kommer till Varberg den åttonde maj klockan 17.20. Sen när började X2000-tågen Stockholm-Varberg kosta nittiofem kronor förresten? Jag gillar det.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Men Johan, Pripps Blå är inte bra, Bolaget i Varberg har fått in Red Stripe nu! Och när det gäller SJs priser så har de haft 95 spänn för alla resor om man bokar i bra tid!
Det kommer bli bra trevligt när du kommer hem så man får kyssa dig!
puss

Anonym sa...

Själv tycker jag Roskilde mest släppt skit i år. Och jag gillar Anders Soilwork-fjärilar.

Nej sa...

Jag håller med Jonathan, om Roskilde.

Anonym sa...

Hey johan.
tycker det ska bli grymt att träffa dig igen. men har en fråga hur lyckas du hitta biljetter från sthlm - gbg för 99 kronor. hittar de ingenstans. hjälp mig ska nämnligen dit på fredag.
Må väl.
au revoir

Anonym sa...

hmm... grymt bias det där med red stripe kan tänka mig att det och hip hop glenn har hjälp till att fåå in det!hahaha! då finns det ju en andledning till att komma hem men jag har ju några till! låter soft ser ut som du har lite roliga saker framför dig!! men men ! vi ses väl då 15 maj kanske ? grymt gjort det där med sj själv blir man rånad varje gång av sj!

Anonym sa...

13 dagar till hemfärd, det är ju ingenting:) Förstår att det måste kännas lite spännande faktiskt. Jag har drygt två månader kvar men det gör ingenting för vi har det bra här i Perth. Men en riktig ostmacka skulle va bra gott faktiskt. Här smakar osten plast.

Anonym sa...

En sak som jag ogillar Johan är att jag inte kan kolla på Fandango-sidan på Fevers datorer!
Det måste du fixa!

Johan sa...

Okaj. Men jag vet inte riktigt vad det ar for datorer Fever har. Men jag kanske kan ta reda pa det om nagra dagar. Annars fungerar ju val myspace-sidan ocksa.